Zasada ogólna dotycząca daty końcowej okresu sprawozdawczegoData końcowa okresu, za jaki składany jest wniosek o płatność nie będący wnioskiem o płatność końcową powinna pokrywać się z datą ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego. Wyjątek stanowi wniosek rozliczający zaliczkę, gdy z uwagi na termin rozliczenia otrzymanej transzy nie jest możliwe złożenie wniosku zgodnie z zasadą ogólną. |
Wraz z wnioskiem o płatność nie będącym wnioskiem o płatność końcową Beneficjent przekazuje:
- dokumenty wykazane w Załączniku nr 2 do Zaleceń w zakresie wzoru wniosku o płatność beneficjenta w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020,
- opis każdego dokumentu księgowego zgodny ze wzorem zalecanym do stosowania przez Instytucję Pośredniczącą - wzór opisu dowodu księgowego,
- potwierdzenie dokonania płatności,
- oświadczenie w sprawie kontroli prowadzonych przez inne podmioty niż Instytucja Pośrednicząca – oświadczenie należy złożyć wraz z każdą wersją wniosku o płatność,
- wyciąg z konta zaliczkowego obejmujący okres, za jaki składany jest wniosek
o płatność, - tabelę kontraktów zawartych w odniesieniu do realizowanych działań projektowych (tutaj umieścimy wzór tabeli kontraktów),
- dokumentację potwierdzającą wybór wykonawcy dokonany w trybie innym niż tryb przewidziany w ustawie Prawo zamówień publicznych, tj. wyłonionego w procedurze rozeznania rynku lub zasady konkurencyjności,
-
tabelę płatności i wydatków - w celu zachowania czytelności oraz łatwości interpretacyjnej Harmonogramu płatności dla całego okresu realizacji projektu (dane odnoszące się zarówno do minionych, jak również do przyszłych okresów sprawozdawczych/rozliczeniowych), przygotowaliśmy dla Beneficjentów Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 „Tabelę płatności i wydatków”, która obrazuje płatności oraz rozliczne wydatki kwalifikowalne w podziale
na działania zrealizowane oraz planowane do wykazania w kolejnych etapach realizacji projektu. Przygotowana tabela, w przeciwieństwie do Harmonogramu płatności dostępnego w aplikacji SL2014, zawiera dane odnoszące się również do minionych okresów rozliczeniowych. Zaktualizowaną tabelę należy przekazać wraz z każdym wnioskiem o płatność oraz aktualizacją Harmonogramu płatności, której dokonuje Beneficjent w Centralnym systemie teleinformatycznym.
W zależności od rodzaju deklarowanych we wniosku o płatność wydatków Beneficjent przekazuje:
Zakup środka trwałego |
Wynagrodzenie osób fizycznych |
- Tabela wynagrodzeń wynikających z umowy o prace, umów cywilno-prawnych, oddelegowania,
- Tabela wynagrodzeń wynikających z przyznania dodatku,
- Oświadczenie personelu projektu, w tym oświadczenie o godzinowym zaangażowaniu zawodowym,
- Oświadczenie o kwalifikowalności wynagrodzeń,
- Dokumenty źródłowe związane z zaangażowaniem osób fizycznych.
WAŻNE!W przypadku gdy podatek dochodowy oraz składki ZUS kwalifikowalne w ramach projektu opłacane zostaną przelewem obejmującym również inne zobowiązania Beneficjenta (podatek dochodowy oraz składki ZUS pracowników niezaangażowanych do działań projektowych) należy przedstawić do każdego ogólnego przelewu: |
- W przypadku wynagrodzenia wynikającego z zawarcia umowy zlecenia, oświadczenie, że osoba fizyczna, z którą umowa została zawarta nie jest jednocześnie pracownikiem Beneficjenta zatrudnionym w oparciu o umowę
o pracę,
Kontrakty na roboty budowlane |
- Dokument potwierdzający zakres faktycznie wykonanych prac – dokument powinien być na tyle szczegółowy, aby można było zweryfikować, czy zakres wykonanych prac jest zgodny z zakresem rzeczowym projektu określonym
w Umowie o dofinansowanie oraz kontraktem. - W przypadku wystąpienia robót zamiennych oraz wydatków wynikających
ze zwiększenia wartości zamówień podstawowych albo udzielenia zamówień
w trybach niekonkurencyjnych, dokumenty określające charakter, zakres oraz wycenę tych robót, ich uzasadnienie dla realizacji projektu jak również sposób ich zlecenia (np. aneks).
Wydatki niekwalifikowane |
- Poprzednia
- Następna
- Drukuj
- Powrót
- Wypowiedz się