Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi eksperta prawnego polegające na kontroli w roku 2013 poprawności przeprowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w świetle przepisów prawa krajowego oraz umów/porozumień w sprawie realizacji projektów, które otrzymały dofinansowanie ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy w ramach obszaru tematycznego: „ochrona zdrowia".
Forma współpracy między stronami: Umowa cywilno-prawna
I. Uzasadnienie wykonania zlecenia
Wykonanie zlecenia jest konieczne do prawidłowego monitorowania realizacji projektów
z obszaru tematycznego: „ochrona zdrowia", które otrzymały dofinansowanie
ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (SPPW).
II. Cel wykonania zlecenia
Celem przedmiotowego zlecenia jest ustalenie, czy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w ramach projektów dofinansowanych ze środków SPPW są zgodne z przepisami prawa krajowego oraz umową/porozumieniem w sprawie realizacji projektu. Uzyskane opinie prawne pozwolą na ocenę prawidłowości wydatkowania środków w ramach projektów oraz potwierdzenie kwalifikowalności tychże wydatków.
II. Przedmiot zlecenia
Ekspert prawny dokona analizy przekazanych mu dokumentacji postępowań o udzielenie zamówień publicznych oraz sporządzi opinie prawne.
IV. Proponowany zakres zlecenia
Zamawiający dostarczy kompletne dokumentacje postępowań przetargowych do analizy
oraz kontroli. Kontrola może mieć następujący charakter:
- ex ante - po wyborze najkorzystniejszej oferty lecz przed podpisaniem umowy. W niektórych przypadkach w ramach kontroli ex ante Zleceniobiorca dokona na wniosek Zamawiającego weryfikacji poprawności sformułowania SIWZ oraz projektu umowy na wczesnym etapie postępowania, tj. przed jego ogłoszeniem - w takim przypadku kontrola danego postępowania zakończy się po zweryfikowaniu przez Zleceniobiorcę pozostałej dokumentacji postępowania, po jego zakończeniu (koszt kontroli obejmować będzie całość przeprowadzonych czynności, zarówno przed ogłoszeniem postępowania jak i po jego zakończeniu)
- ex post - po podpisaniu umowy. W takim przypadku kontrola danego postępowania zakończy się po zweryfikowaniu przez Zleceniobiorcę całej dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, po jego zakończeniu
W ramach sporządzonej opinii prawnej Zleceniobiorca wskaże, czy dane postępowanie
o udzielenie zamówienia publicznego zostało przeprowadzone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz umową/porozumieniem w sprawie realizacji projektu. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa oraz jeśli naruszenie prawa stanowić będzie nieprawidłowość w rozumieniu Opisu systemu raportowania o nieprawidłowościach w wykorzystaniu środków SPPW, ekspert prawny przygotuje dodatkowo wkład merytoryczny do raportu o nieprawidłowościach.
Ponadto zleceniobiorca, w ramach wskazanego w ofercie wynagrodzenia ustosunkuje się pisemnie do ewentualnych zastrzeżeń Beneficjenta dotyczących wyników kontroli zamówień publicznych w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
Szacuje się, że w okresie obowiązywania umowy do eksperta prawnego przekazane zostaną
do zaopiniowania dokumentacje ok. 30 postępowań przetargowych, w tym część stanowić będą postępowania powyżej progów unijnych.
V. Kryteria jakie musi spełnić zleceniobiorca
- 1. Posiada wykształcenie wyższe prawnicze.
- 2. Posiada znajomość ustawy prawo zamówień publicznych w praktyce oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie.
- 3. Posiada min. 3-letnie doświadczenie w zakresie kontroli postępowań o udzielenie zamówień publicznych. W tym czasie skontrolował co najmniej 50 postępowań oudzielenie zamówień publicznych.
Uwaga! - Zadań w ramach zlecenia nie mogą wykonywać osoby, które są pracownikami Ministerstwa Zdrowia;
VI. Kryteria wyboru
Koszt brutto kontroli jednego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego - 100%
Uwaga! - Wynagrodzenie obejmuje:
- a) Opinię prawną nt. poprawności przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
- b) Ocenę poprawności sformułowania SIWZ oraz projektu umowy przed ogłoszeniem postępowania
- c) Opracowanie wkładu merytorycznego w zakresie stwierdzonych nieprawidłowości do raportu o nieprawidłowościach
- d) Ustosunkowanie się do zastrzeżeń jednostki kontrolowanej dotyczących wyników kontroli
VII. Harmonogram realizacji zlecenia
Umowa zostanie podpisana z terminem realizacji od dnia zawarcia umowy do 5 grudnia 2013 roku. W związku z realizacją umowy Zleceniodawca każdorazowo wystawi oddzielne zlecenie kontroli postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w którym określi przedmiot zlecenia oraz termin wykonania zlecenia.
VIII. Termin składania ofert
Ofertę cenową określającą koszt brutto kontroli jednego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego należy przesyłać e-mailem do dnia 06.03.2013 r. do godz. 15:30 na następujący adres:
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu: (22) 530-01-63
IX. Wymagane dokumenty
Wraz z ofertą cenową należy przesłać:
- CV ze wskazaniem doświadczenia zawodowego w zakresie określonym w kryteriach jakie musi spełniać Zleceniobiorca;
- Kopię dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- Dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego doświadczenia, w tym: wykaz zrealizowanych kontroli postępowań o udzielenie zamówień publicznych wraz ze wskazaniem dat kontroli oraz podmiotów kontrolowanych;
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o pełnej zdolności
do czynności prawnych;
- Ewentualne rekomendacje, protokoły odbioru.
X. Inne informacje
W tytule wiadomości prosimy o zapis „SPPW - Oferta ekspert prawny".
Szczegółowe warunki, na jakich wykonane zostanie zlecenie, będą ustalone w umowie zawartej między stronami.
Zleceniodawca zastrzega sobie możliwość nierozstrzygnięcia postępowania bez podawania przyczyny.
- Poprzednia
- Następna
- Drukuj
- Powrót
- Wypowiedz się