W związku z ogłoszonym w dniu 19 grudnia 2016 r. konkursem nr POWR.05.01.00-IP.05-00-003/17 pn. Wczesne wykrywanie reumatoidalnego zapalenia stawów w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (POWER), osi priorytetowej V Wsparcie dla obszaru zdrowia, Działanie 5.1 Programy profilaktyczne, Ministerstwo Zdrowia – Instytucja Pośrednicząca dla Osi V Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, ogłasza nabór ekspertów do oceny wniosków o dofinansowanie.
Osoby zainteresowane oceną wniosków o dofinansowanie w ww. konkursie muszą być wpisane do Wykazu kandydatów na ekspertów w ramach programu Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 w obszarze ochrony zdrowia prowadzonego przez Ministerstwo Zdrowia i posiadać ważny certyfikat potwierdzający ukończenie szkoleń na Platformie Oceniających Projekty EFS (zgodnie z aktualnym wykazem szkoleń znajdującym się na POP EFS). Wyłonione osoby zostaną powołane do Komisji Oceny Projektów (KOP). Planowane są trzy posiedzenia KOP. Uprzejmie informujemy, że dla wytypowanych ekspertów uczestnictwo w posiedzeniach Komisji jest obowiązkowe.
Przedmiotem konkursu są projekty, które przewidują wdrożenie ogólnopolskiego programu polityki zdrowotnej w zakresie profilaktyki pierwotnej i wczesnego wykrywania reumatoidalnego zapalenia stawów, stanowiącego załącznik do Regulaminu.
Programy pilotażowe będą mogły zawierać takie elementy, jak: komponent badawczy, edukacyjny oraz wspierający współpracę pomiędzy wysokospecjalistycznym ośrodkie a lekarzami POZ oraz szpitalami ogólnymi, w celu przeciwdziałania zjawisku fragmentacji opieki nad pacjentem. Ważnym elementem projektów w ramach tego narzędzia będą działania w zakresie edukacji zdrowotnej, które w kontekście aktywnego i zdrowego starzenia się mają znaczenie priorytetowe.
Projekty składane w odpowiedzi na konkurs powinny przyczyniać się do realizacji celów PO WER, w szczególności wpisywać się w realizację celu szczegółowego Osi V Wdrożenie i rozwój programów profilaktycznych w zakresie chorób negatywnie wpływających na zasoby pracy dedykowanych osobom w wieku aktywności zawodowej oraz celu tematycznego 8 Promowanie trwałego i wysokiej jakości zatrudnienia oraz mobilności pracowników.
Regulamin konkursu dostępny jest na stronie www.zdrowie.gov.pl.
W ramach przedmiotowego konkursu zostało złożonych 14 wniosków o dofinansowanie projektu, które podlegać będą ocenie formalno-merytorycznej. Jeżeli liczba zgłoszeń będzie większa niż trzy, wybór trzech ekspertów do oceny nastąpi w drodze losowania przeprowadzonego przez IOK. Losowanie nastąpi w dniu 8 marca br. o godz. 12.00 w siedzibie Departamentu Funduszy Europejskich i e-Zdrowia, przy ul. Długiej 38/40 w Warszawie. Ekspert za ocenę jednego wniosku otrzyma 350,00 PLN (brutto). Dokonanie oceny musi nastąpić do dnia 7 kwietnia 2017 r.
Pierwsze posiedzenie KOP dla przedmiotowego konkursu odbędzie się w dniu 13 marca br. (poniedziałek). Przypominamy, że dla wytypowanych ekspertów uczestnictwo w tym posiedzeniu jest obowiązkowe.
Zgłoszenia prosimy kierować na adres: w terminie do końca dnia 7 marca 2017 r. (wtorek). Do oferty należy dołączyć kopie certyfikatów ukończenia szkoleń na POP EFS, a także oświadczenie eksperta dotyczące jego bezstronności wobec Wnioskodawców oraz ich partnerów ubiegających się o dofinansowanie w ww. konkursie.
Poniżej znajduje się wykaz szkoleń z platformy POP EFS, których ukończenie, poświadczone certyfikatem, jest warunkiem koniecznym do przystąpienia eksperta do oceny wniosków o dofinansowanie:
1. Ocena projektów - Wytyczne w zakresie trybów wyborów projektów na lata 2014 -2020
2. Kwalifikowalność wydatków
3. Dostępność projektu dla osób z niepełnosprawnościami
4. Zasady oceniania wniosków o dofinansowanie w ramach PO WER
5. Zarządzanie i realizacja projektów z udziałem środków EFS
6. Zasady przekazywania informacji o projekcie i rekrutowania uczestników
7. Zasady realizacji projektów partnerskich w PO WER
8. Pomoc publiczna (nowy)
W załączeniu lista wnioskodawców i ich partnerów, w celu możliwości zweryfikowania bezstronności.
- Poprzednia
- Następna
- Drukuj
- Powrót
- Wypowiedz się