W związku z pojawiającymi się wątpliwościami dotyczącymi możliwości angażowania nauczycieli akademickich do realizacji studiów podyplomowych w projektach POKL, Instytucja Zarządzająca POKL we współpracy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego przedstawiła wyjaśnienie tej kwestii.
Biorąc pod uwagę zapisy podrozdziału 4.5.2 pkt. Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach POKL, art. 22 § 1 Kodeksu pracy oraz art. 130 ust. 2 i art. 11 ust. 1 pkt 1 i ust. 4 pkt 1 w związku z art. 2 ust. 1 pkt 20 Ustawy prawo o szkolnictwie wyższym w opinii Instytucji Zarządzającej POKL, prowadzenie zajęć dydaktycznych, w ramach studiów podyplomowych organizowanych przez beneficjenta, przez nauczycieli akademickich zatrudnionych u tego beneficjenta na podstawie stosunku pracy, może być uznane za pracę rodzajowo różną. Oznacza to, że dopuszczalne jest, co do zasady, zawieranie umów cywilnoprawnych na potrzeby prowadzenia zajęć dydaktycznych na studiach podyplomowych realizowanych w ramach projektu POKL, a wydatki poniesione na wynagrodzenie z tytułu wykonywania takich umów mogą zostać uznane za kwalifikowane, o ile spełniają wszystkie warunki kwalifikowalności określone w Wytycznych. Jednocześnie podkreślenia wymaga, iż treść danej umowy cywilnoprawnej w kontekście jej kwalifikowalności w ramach POKL należy oceniać indywidualnie, mając na uwadze uregulowania wynikające z Kodeksu pracy, Ustawy prawo o szkolnictwie wyższym oraz uchwały senatu danego beneficjenta.
- Poprzednia
- Następna
- Drukuj
- Powrót
- Wypowiedz się